Sosyal hayat içerisinde bulunduğu makam, mevki, konum ne olursa olsun her birey bir taraftır. Tarafsızlıkta bir taraftır. Birçok tarafa yakın olmaksa gerçek tarafsızlıktır. Tarafsız olanları tarafsızlıkla tahkir edenler önce kendi bulundukları tarafa iyi bakmalılar. Hangi yoldalar ya da kaç yolun ortasındalar. Bunu sorgulamadan başkası için tarafsız yaftasını yapıştırmak kolaydır. Zor olan her yola birkaç adım atmak yerine bir yola bir ömür adım atmaktır. Her şeyi siyah beyaz görmeye şartlanmış bir avuç nefes alıp veren canlı (çok uğraştım insan yazmaya elim gitmedi başka bir tabirde bulamadım yazacak) kendilerinin siyah beyaz gördüklerinin farkına varamamış olacaklar ki İslâma renk katmak sevdasına düşmüşlerdir. Her peşine İslâm takısı alan görüşü, hareketi İslâm’a ekleyerek İslâm çok renklidir sözünü topluma kazandırmışlardır.
Evet, İslâm çok renklidir. Bu çok renklilik öyle tavuskuşu misali çok renklilik değildir. İslâm ehl-i sünnet çerçevesinde bölgesel gereklilik, mecburiyet, kolaylık gibi ufak esnekliklerle yorum farkını barındırır. Önceki dini, yaşı, ırkı, rengi, cinsiyeti ne olursa olsun insanları ayrım gözetmeksizin bünyesinde barındırır. İşte çok renklilik budur. Dünya’yı siyah beyaz görenler bu rengi göremiyorlarsa bir düşünsünler. Tabi düşünebilirlerse? Başarı sebat, istikamet ister. Başarmak isteyen tuttuğu yolda devam etmeli ki yolun sonuna varabilsin. Bu gün bu yolda gideceksin, yarın öbür yolda başka bir gün başka bir yolda. Durup bakacaksın aynı yerdesin. İslâm yolundayım diyeceksin sıkışınca, sıkılınca, korkunca, bunalınca hop hop hoplayacaksın çekirge gibi. Baktın sana uyan yol yok yol uyduracaksın. İsim takacaksın yolun peşine, başına, arasına bir yere İslâm adınıda sıkıştırınca rahat nefes alacak kendinde inanacaksın söylediğin yalana. Zıplama, artık çekirge zıplama.! Seni zıplatanlara inanma, kanma. Ne kadar zıplarsan zıpla, aynı mahşerde hesaba çekileceğiz.
İbrahim zeren
28 Kasım 2008